søndag 24. februar 2013

Gangen

Prosjekt oppussing av gang har dratt litt ut i tid. Ting blir noen gang litt mer omfattende enn man har sett for seg, og man går tom både for motivasjon og energi. Nå har vi kommet langt, og det gjenstår bare småpusling som vi får ta litt etterhvert. Jeg kan ikke skryte på meg å ha deltatt mye i dette oppussingsprosjektet. Arbeidsfordelinga har vært ganske så urettferdig faktisk. Jeg har stått for masinga (pluss litt maling og riving av tapet), resten har handymannen fiksa. Han fortjener en premie!

Det har blitt riktig så fint:

I gangen nede har vi fått varme i gulvet og gulvlaminat. Ny tapet, og brystningen har vi malt svart. Ei ny dør. Garderobeskapet som jeg ikke husker hva heter i farten er kjøpt på Bohus. Det har ei skyvedør med speil og ei skyvedør i svart høyglans. Lysskinne har blitt montert i taket.





I trappeoppgangen er det videreføring av samme tapet som i gangen nede, samt svart maling av brystningen. Trappetrinnene har fått svart gulvbelegg.


I gangen oppe er det samme tapet på veggene, og vi har lagt samme gulvbelegg som i trappa. Ei av dørene har blitt byttet ut. Her har vi også montert to lysskinner i taket. Som dere ser har også noen av mine gamle skatter fått plass her. Bilder av min oldemor og oldefar har kommet opp på veggen, under står oldemor sin kiste. Klokka som henger på veggen var min bestefar sin.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar