mandag 18. mars 2013

Permisjon. Redebygging. Ventetid.

Da har permisjonen min startet, og jeg må si det føles ganske rart å ikke skulle gå på jobb. Jeg flyttet til Hammerfest fordi jeg fikk meg jobb her, og har siden jeg kom hit brukt det meste av tida mi på jobb. Jeg har en fantastisk arbeidsplass, med arbeidsoppgaver jeg trives veldig godt med og jeg har en gjeng med flotte kollegaer. Den siste tida har jeg prøvd å gradvis koble ut jobben. Det har ikke vært en helt enkel prosess, men nå har altså permisjonstiden startet og den skal bare nytes.



Babyverden appen jeg følger med på.


Redebygging har vært i gang lenge her i huset. Det har vært en veldig koselig del av svangerskapet. Forberede og gjøre ting klart til den lille kanutten vår skal komme.



Vogna er klar, og vi gleder oss til trilleturer når kanutten og våren kommer. Det er en Simo Duo. Har lagt et lammeskinn oppi den, Andungen dundyne og et Rørospledd.



Stelleveska fikk vi med vognen. Det er en Simo Hard Stelleveske.



Babyer får jo alle mulige gratispakker. Og det er supert å  fylle opp stelleveska med vareprøvene fra disse gavepakkene. 


Bilstolen står klar i gangen. Britax Baby Safe plus SHR II. Den kan festes på ei lita trillevogn vi har kjøpt brukt, Britax B-Agile. Med den brukte vogna fulgte det faktisk med en Britax Baby-Safe Sleeper som er den eneste bilsetet som er godkjent for liggende baby. Kan være greit på lengre bilturer. Og det var et godt kupp på et Søndagsmarked vi var innom.




Lekegrinda har vi fått på plass. Felix lekegrind med BabyDan ComfortLine Madrass til lekegrind så den kan brukes som soveplass.






Stelleplassen har vi laget til på badet oppe. Skagen stellekommode som det er badebalje i. Den er fylt opp med stelleprodukter, kluter, bleier og søte små klær.




 

Ammeutstyret er på plass. Det ble handlet inn etter å ha lest ammetips på bloggen til Lykkemamma. Jeg har også kjøpt en Doomo Ammepute large Buddy. Ammeputen har jeg allerede brukt mye som støtte og stabilisering av bekken når jeg slapper av på sofaen og når jeg sover.



Vi leser oss opp, og synes sjøl at vi begynner å bli klare til å ta i mot den lille kanutten vår.


Føler vi har mye klart. Det er helt sikkert ting vi ikke har tenkt på, men det får vi bare ta etterhvert. Nå skal permisjonstida nytes her hjemme. Fortsetter med gravidsvømming som jeg har gått på siden uke 27 og modningsakupunktur som jeg begynte med i uke 35. Drikker bringebærblad te og strikker på et teppe jeg håper skal bli ferdig snart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar