onsdag 13. juni 2012

Prosjekt hage del 3

Jeg var spent på å se om plenfrøene hadde begynt å spire når jeg kom hjem. Det var kanskje noen bittebittesmå grønne spirer der. En slange lå tvers gjennom hele hagen?! Og tromsøpalmene hadde tatt seg alt for godt til rette.




Men jeg gir ikke opp. Jeg går til krig mot tromsøpalmen! Så nå har jeg holdt på noen timer med å kutte opp røtter og helle grovsalt over.




Var også en tur på Hammerfest Hagesenter i dag, og fikk skaffet noen planter til staudebedet mitt. Sølvbergknapp, Hagesildre, Høstfloks, Hornfiol, Rød Gudeblom, Edelprimula, Rød rosenrot, Stor kubjelle og Blodmure.



Og gjett hva for noe annet jeg fant på Hammerfest Hagesenter!


Jordbærrabarbra som jeg har ønska meg! Rabarbralykke! 


Har også lyst på en kjøkkenhage, så etter å ha lest litt fant jeg ut at det var en hagekasse jeg skulle satse på. Hildes blogg beskriver hvordan man går frem for å bygge en hagekasse. Skaffet pallekarmer, aviser og jord. Må bare fylle på med enda litt jord før jeg kan så. Spennende!




2 kommentarer:

  1. Tror ikke det er Tromsøpalme du har i hagen din. Det ser mer ut som hundkjeks, - akkurat som utfor gjerdet og i mange av de andre hagene i området, se http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/anthr_syl.htm .

    SvarSlett
  2. Okey, kanskje vi har tatt feil. Grusom er den hvertfall uansett!

    SvarSlett